در دیدار با عضو پارلمان اروپا مطرح شد؛

مقام سوری: تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه «دمشق» جنایت جنگی است

مقام سوری: تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه «دمشق» جنایت جنگی است

معاون وزیر خارجه سوریه در جریان دیدار با عضو پارلمان اروپا تأکید کرد: سلسله تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه «دمشق» جنایت جنگی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سانا، «تیری ماریانی» قانونگذار فرانسوی و عضو پارلمان اروپا که در رأس یک هیأت به «دمشق» سفر کرده است با «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، طرف‌های سوری و فرانسوی در جریان دیدار مذکور در خصوص آخرین تحولات سوریه و نیز تحولات دیگر کشورهای منطقه بحث و تبادل نظر کردند. در این دیدار، معاون وزیر خارجه سوریه انتقاداتی را از اروپا و آمریکا مطرح کرد.

در همین ارتباط، معاون وزیر خارجه خطاب به طرف فرانسوی گفت: سوریه در جریان نبرد با تکفیری‌ها دستاوردها و پیروزی‌های میدانی فراوانی را محقق کرده است اما اکنون با تروریسمِ اقتصادی مواجه شده است.

این مقام سوری در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: اقدامات ظالمانه، یکجانبه و غیر قانونی علیه سوریه از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا، نقض آشکار حقوق بین‌الملل و همچنین نقض حقوق بشر به شمار می‌رود. تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه دمشق جنایت جنگی به شمار می‌رود.

از سوی دیگر، اعضای هیأت اروپایی هم نسبت به برقراری امنیت و ثبات در خاک سوریه ابراز خوشحالی و تأکید کردند که آماده‌اند افکار عمومی اروپا را در جریان تأثیرات منفی تحریم‌ها قرار دهند. این هیأت تأکید کرد که تحریم‌ها علیه دمشق باید کاملاً رفع شوند و دولت‌های اروپایی نیز سیاست‌های اشتباه خود را در سوریه تغییر دهند.

کد خبر 5288556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha